Europejski Fundusz Rolny na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie. Operacja pn. Prowadzenie strony internetowej na potrzeby realizacji LSR, w tym w szczególności zamieszczania na tej stronie Planu Komunikacji współfinansowana jest ze środków Unii Europejskiej w ramach działania M19 Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach Inicjatywy LEADER Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020, poddziałanie 19.4 Wsparcie na rzecz kosztów bieżących i aktywizacji
NABORY DOTYCHCZASOWE:
OPERACJE WŁASNE: 1/2018/OW, 2/2018/OW, 3/2019/OW, 4/2019/OW, 5/2020/OW - odwołana z uwagi na pandemię COVID-19;
6/2020/OW; 7/2021/OW; 8/2022/OW; 9/2024/OW
GRANTY: 1/2018/G, 2/2018/G, 3/2018/G, 4/2019/G, 5-7/2020/G - odwołane z uwagi na pandemię COVID-19
8/2020/G, 9/2020/G, 10/2020/G
KONKURSY:
Plan działania i LSR na lata 2016-2023: tutaj - akt. 20 września 2023r.
FORMULARZE WNIOSKÓW NA STRONIE ARIMR - tutaj
DANE POTRZEBNE DO WYPEŁNIENIA 1 strony WNIOSKU:
Stowarzyszenie "Lokalna Grupa Działania Partnerstwo Kaczawskie"
Nr identyfikacyjny LGD (tzw.ewidecynyjny producenta) 062965825
Prosimy również o wpisanie - zgodnie z ogłoszeniem danego nr naboru wniosku
Wypełnienie tych rubryk ułatwi i skróci przyjmowanie wniosku, a Państwo będą mieli pewność, do którego naboru składali wniosek na podstawie wypełnionej 1 strony Państwa wniosku.
UWAGA!
Konkurencyjny tryb wyboru wykonawców:
Obowiązek stosowania konkurencyjnego trybu wyboru wykonawców dotyczy wnioskodawców oraz beneficjentów pomocy i pomocy technicznej, przyznawanej w ramach PROW 2014-2020 w formie refundacji kosztów kwalifikowalnych, tj.:
- wnioskodawców / beneficjentów, którzy nie są zobowiązani do stosowania przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych – dla wszystkich zadań ujętych w zestawieniu rzeczowo – finansowym operacji o wartości powyżej 20 tys. zł netto;
- wnioskodawców / beneficjentów zobowiązanych do stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych – dla wszystkich zadań ujętych w zestawieniu rzeczowo – finansowym operacji o wartości powyżej 20 tys. zł netto i zamówień o wartości poniżej 30 tys. euro oraz dla zamówień wyłączonych spod ustawy o zamówieniach publicznych na podstawie przepisów o zamówieniach sektorowych.
Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 14 lutego 2018 r. w sprawie wyboru wykonawców zadań ujętych w zestawieniu rzeczowo-finansowym operacji oraz warunków dokonywania zmniejszeń kwot pomocy oraz pomocy technicznej - tutaj
Prezentacja Zasady konkurencyjności wydatków w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 - najważniejsze zmiany od 21 lutego 2018 r. - tutaj
U W A G A: „KOMUNIKAT DOTYCZĄCY TRYBU KONKURENCYJNEGO W RAMACH PROW 2014 – 2020 - związany z pandemią COVID - 19
Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa informuje, że w dniu 18.04.2020 r. weszła w życie Ustawa z dnia 16 kwietnia 2020 r. o szczególnych instrumentach wsparcia w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2 (Dz.U. poz. 695) zmieniająca m.in. Ustawę z dnia 20 lutego 2015 r. o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 (Dz. U. z 2020 r. poz. 217 i 300).
Zgodnie z art. 53 pkt 5 ww. ustawy z dnia 16 kwietnia 2020 r. z dniem jej wejścia w życie (18.04.2020 r.) uchylone zostały przepisy dotyczące obowiązku stosowania konkurencyjnego trybu wyboru wykonawców dla działań/poddziałań i pomocy technicznej realizowanych w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014 – 2020.
Tym samym we wszystkich działaniach/poddziałaniach PROW na lata 2014-2020 gdzie dotychczas obowiązywał konkurencyjny tryb wyboru wykonawców, a także w pomocy technicznej ww. Programu przestaje on obowiązywać z dniem 18.04.2020 r.
W związku z powyższym, zgodnie z obowiązującym stanem prawnym koszty kwalifikowalne, w tym również te, których wartość przekracza równowartość w złotych kwoty 30 tys. euro, nie muszą być ponoszone w wyniku wyboru wykonawców poszczególnych zadań ujętych w zestawieniu rzeczowo-finansowym operacji z zachowaniem konkurencyjnego trybu ich wyboru. Ponadto informujemy, że z dniem wejścia w życie przepisów zmienionej ustawy, tj. 18 kwietnia 2020 r. utraciło moc rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 14 lutego 2018 r. w sprawie wyboru wykonawców zadań ujętych w zestawieniu rzeczowo-finansowym operacji oraz warunków dokonywania zmniejszeń kwot pomocy oraz pomocy technicznej (Dz.U. poz. 396).
Powyższe ma również zastosowanie do kosztów kwalifikowalnych poniesionych przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 16 kwietnia 2020 r. o szczególnych instrumentach wsparcia w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2 (Dz.U. poz. 695), tj. poniesionych do dnia 17 kwietnia 2020 r., w przypadku postępowań o wypłatę pomocy lub pomocy technicznej lub postępowań o zwrot pomocy lub pomocy technicznej, wszczętych przed dniem wejścia w życie tej ustawy i niezakończonych do dnia jej wejścia w życie.
W praktyce oznacza to, że:
- od dnia 18 kwietnia 2020 r. Beneficjenci PROW 2014-2020 nie są obowiązani do przeprowadzenia postępowania w sprawie konkurencyjnego wyboru wykonawców, tym samym nie są zobowiązani do zamieszczania zapytania ofertowego na portalu ogłoszeń ARiMR, a w przypadku gdy zapytanie ofertowe zostało już zamieszczone na portalu ogłoszeń ARiMR nie są zobowiązani do kontynuowania rozpoczętego postępowania zgodnie z dotychczasowymi zasadami;
- Beneficjenci PROW 2014-2020, którzy przeprowadzili postępowanie w sprawie konkurencyjnego wyboru wykonawców i ponieśli koszty kwalifikowalne objęte tym postępowaniem przed dniem wejścia w życie ww. ustawy z dnia 16 kwietnia 2020 r. (przed 18 kwietnia 2020 r.) i jednocześnie złożyli wniosek o płatność przed tym dniem, a postępowanie w sprawie wypłaty pomocy (ocena złożonego wniosku o płatność przez dany podmiot wdrażający) nie zostało zakończone przed 18 kwietnia 2020 r. również nie są obowiązani do stosowania konkurencyjnego trybu wyboru wykonawców. Tym samym złożona przez nich dokumentacja w sprawie konkurencyjnego wyboru wykonawców nie będzie oceniana, a już oceniona nie będzie brana pod uwagę podczas oceny wniosku o płatność;
- Beneficjenci PROW 2014-2020, którzy przeprowadzili postępowanie w sprawie konkurencyjnego wyboru wykonawców i ponieśli koszty kwalifikowalne objęte tym postępowaniem przed dniem wejścia w życie ww. ustawy z dnia 16 kwietnia 2020 r. (przed 18 kwietnia 2020 r.) lub od tego dnia i jednocześnie nie złożyli jeszcze wniosku o płatność, nie są obowiązani do składania dokumentacji z przeprowadzonego postępowania do oceny;
- Beneficjenci PROW 2014-2020, którzy przeprowadzili postępowanie w sprawie konkurencyjnego wyboru wykonawców i ponieśli koszty kwalifikowalne objęte tym postępowaniem przed dniem wejścia w życie ww. ustawy z dnia 16 kwietnia 2020 r. (przed 18 kwietnia 2020 r.) lub od tego dnia i jednocześnie złożyli wniosek o płatność od tego dnia, również nie są obowiązani do stosowania konkurencyjnego trybu wyboru wykonawców. Tym samym złożona przez nich dokumentacja w sprawie konkurencyjnego wyboru wykonawców nie będzie oceniana, a już oceniona nie będzie brana pod uwagę podczas oceny wniosku o płatność.
Powyższe wytyczne mają zastosowanie również w odniesieniu do Beneficjentów pomocy technicznej, w przypadku której ocena postępowania przeprowadzonego w konkurencyjnym trybie wyboru wykonawców (w tym także postępowania przeprowadzonego na rzecz Beneficjenta przez Partnera KSOW) mogła być dokonywana również na etapie oceny wniosku o przyznanie pomocy technicznej. Oznacza to, że również dokumentacja ww. postępowań złożonych wraz z wnioskiem o przyznanie pomocy technicznej nie będzie podlegała ocenie Agencji, a w przypadku postępowań przeprowadzonych, których dokumentacja nie została dotychczas przekazana do Agencji – nie musi być już załączana do wniosków.”
Źródło: https://www.arimr.gov.pl/bip/portal-ogloszen-arimr.html
Obowiązek stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych przez fundacje oraz stowarzyszenia
TUTAJ zamieszczamy link do Biuletyn Urzędu Zamówień Publicznych, który przygotował materiał: Obowiązek stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych przez fundację oraz stowarzyszenia - stosowanie ustawy Prawo zamówień publicznych na podstawie art. 3 ust. 1 pkt 3 oraz art. 3 ust 1 pkt 5.
UWAGA!
Księga wizualizacji i logotypy
nformacyjne obowiązki beneficjenta wskazane zostały w szczegółowych przepisach dotyczących działań informacyjnych i reklamowych, określonych w załączniku III rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) NR 808/2014 z dnia 17 lipca 2014 r. ustanawiającego zasady stosowania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1305/2013 w sprawie wsparcia rozwoju obszarów wiejskich przez Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW).
Na podstawie ww. przepisów opracowana została „Księga wizualizacji znaku PROW 2014-2020”, zawierająca informacje na temat podstawowych obowiązków beneficjenta w zakresie informowania o otrzymanej pomocy z Unii Europejskiej, w tym z EFRROW i Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 (PROW 2014-2020).
Na stronie internetowej Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi pod linkiem: https://www.gov.pl/web/rolnictwo/ksiega-wizualizacji-i-logotypy została zamieszczona zmieniona Księga wizualizacji znaku PROW 2014-2020. Zmiany obowiązują od dnia 1 września 2017 r.
WZÓR TABLICY DLA BENEFICJENTÓW LGD - TUTAJ
LOGO LGD PARTNERSTWO KACZAWSKIE - TUTAJ
PRZYKŁADOWE LOGOTYPY W NASZYM LGD - do wykorzystania na dokumenty - tutaj
IDENTYFIKACJA WIZUALNA Geoparku Kraina Wygasłych Wulkanów i logotypy - tutaj
Przykładowy Plakat A3 dla beneficjentów - tutaj
ANKIETA MONITORUJĄCA - PO ZAKOŃCZENIU OPERACJI I WYPŁACIE REFUNDACJI - TUTAJ
Przypominamy, że zgodnie z umową, którą podpisaliście Państwo z Zarządem Województwa - mają Państwo obowiązek uzupełnienia takiej Ankiety, zawierającej dane potrzebne do monitoringu i ewaluacji Programu Leader i naszej LSR:
"....§ 5 Zobowiązania Beneficjenta:
1. Beneficjent zobowiązuje się do spełnienia warunków określonych w Programie, przepisach ustawy, rozporządzenia oraz realizacji operacji zgodnie z postanowieniami umowy, a w szczególności do:(.......)
9) do dnia, w którym upłynie 5 lat od dnia wypłaty płatności końcowej:..h) udostępniania uprawnionym podmiotom informacji niezbędnych do monitorowania i ewaluacji Programu;(..........)
20) przekazywania i udostępniania Zarządowi Województwa, LGD oraz innym uprawnionym podmiotom danych związanych z operacją, w terminie wynikającym z wezwania do przekazania tych danych......"
UWAGA!!! INFORMACJA PO REALIZACJI OPERACJI
Przypominamy, że zgodnie z par. 5 ust. 1 pkt. 23 umowy o przyznaniu pomocy zawartej z Urzędem Marszałkowskim wszyscy beneficjenci po realizacji płatności ostatecznej mają obowiązek przedstawić Informację po realizacji operacji do tegoż urzędu.
Informacja ta zawiera głównie odniesienie do tworzenia nowych miejsc pracy i nowych miejsc noclegowych (w ten sam sposób rozliczają się beneficjenci rozwoju i podejmowania działalności gospodarczej z biznesplanu), ale mimo tego beneficjenci zakresów: rozwój infrastruktury niekomercyjnej, zachowania dziedzictwa oraz innych zakresów niekomercyjnych muszą ten dokument dostarczyć do UMWD.
Dokument jest łatwy do wypełnienia - należy tylko zaznaczyć odpowiedni zakres operacji -po rozwinięciu listy
Należy też wpisać datę płatności ostatecznej - taką znajdziecie w historii swojego rachunku bankowego.
Dokument można pobrać ze strony https://www.gov.pl/web/arimr/poddzialanie-192-wsparcie-na-wdrazanie-operacji-w-ramach-strategii-rozwoju-lokalnego-kierowanego-przez-spolecznosc3