Informacje dla wnioskodawców
- Pracownicy naszego biura świadczą bezpłatne doradztwo w poniedziałki, wtorki i czwartki od godziny 9.00 do 14.00. W trosce o Państwa komfort prosimy o telefoniczne lub mailowe umawianie spotkań na konkretną godzinę. Możliwe jest uzyskanie doradztwa w inne dni i o innych godzinach po telefonicznym umówieniu się.
Nasz numer telefonu: 76- 872-87-18.
Informujemy, że pracownicy biura nie wypełniają wniosków o przyznanie pomocy oraz załączników.
- Wszystkich potencjalnych Wnioskodawców (osoba fizyczna, JST, stowarzyszenia, parafie, inne osoby prawne) obowiązuje posiadanie numeru EP. Jest to numer identyfikacyjny nadawany przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR).
Aby uzyskać taki numer należy złożyć wniosek o wpis do ewidencji producentów do kierownika biura powiatowego ARiMR właściwego terytorialnie ze względu na miejsce zamieszkania lub siedzibę wnioskodawcy:
ARiMR Biuro Powiatowe w Jaworze: Starojaworska 91, 59-400 Jawor
ARiMR Biuro Powiatowe w Pielgrzymce: Pielgrzymka 109A/1, 59-524 Pielgrzymka
ARiMR Biuro Powiatowe w Legnicy: ul. Bydgoska 18, 59-220 Legnica
- Należy posiadać Profil Zaufany, ponieważ wnioski o przyznanie pomocy i wnioski o płatność będą składane tylko w formie elektronicznej, a także korespondencja odbywać się będzie poprzez system teleinformatyczny ARiMR. Tu można założyć Profil Zaufany: pz.gov.pl
- Należy zarejestrować się w systemie ARiMR – założenie konta odbywa się w formie elektronicznej za pomocą PUE: https://www.gov.pl/web/arimr/platforma-uslug-elektronicznych.
- WOPP z biznesplanem, zestawieniem rzeczowo-finansowym, informacją o przetwarzaniu danych osobowych, wykazem działek – będą się generowały automatycznie z systemu IT w trakcie wypełniania wniosku. Wniosek dostępny będzie na platformie PUE po ogłoszeniu konkursu.
UWAGA! Proszę sprawdzić zakres i nr konkursu, aby logować się do właściwego konkursu, w przeciwnym razie – wniosek będzie odrzucony z przyczyn formalnych – jeżeli będzie dotyczył innego zakresu, kwoty, celu i wskaźników niż wskazane w danym konkursie.
Instrukcja wypełniania Wniosku o Przyznanie Pomocy (WOPP)
Pomocniczy załącznik do Instrukcji dla wniosku o przyznanie pomocy
Wykaz załączników do wniosku o przyznanie pomocy (WOPP)
PS WPR 2023-2027 – Dokumenty I.13.1 – wdrażanie LSR – wzory dokumentów
Pytania i odpowiedzi ARIMR – tutaj
UWAGA!
W naszej strategii do Przedsięwzięcia 2.1 Stymulowanie przedsiębiorczości i innowacyjności mamy przypisany Wskaźnik rezultatu W.2.1. „R.37 Wzrost gospodarczy i zatrudnienie na obszarach wiejskich” – 4 utworzone miejsca pracy, co oznacza, że wszyscy wnioskodawcy konkursu z zakresu rozwój przedsiębiorczości poprzez tworzenie działalności gospodarczej muszą zadeklarować utworzenie min. 1 miejsca pracy poprzez zatrudnienie lub samozatrudnienie na okres trwałości całego projektu.
inf. dot. start DG-zatrudnienie na pełny etat
ZAŁĄCZNIKI do WNIOSKU O PRZYZNANIE POMOCY – wzory TUTAJ
Kosztorys inwestorski
Kosztorys inwestorski powinien być sporządzony na podstawie Rozporządzenia Ministra Rozwoju i Technologii
z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego,
obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych
w programie funkcjonalno-użytkowym i zawierać w szczególności:
1) stronę tytułową zawierającą:
a) nazwę nadaną zamówieniu przez zamawiającego,
b) lokalizację obiektu budowlanego lub robót budowlanych,
c) nazwy i kody określone w rozporządzeniu (WE) nr 2195/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 5
listopada 2002 r. w sprawie Wspólnego Słownika Zamówień (CPV) (Dz. Urz. WE L 340 z 16.12.2002, str. 1, z
późn. zm. – Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 6, t. 5, str. 3, z późn. zm.), zwanym dalej „Wspólnym
Słownikiem Zamówień”,
d) nazwę i adres zamawiającego,
e) imię i nazwisko osoby opracowującej kosztorys oraz nazwę i adres podmiotu opracowującego kosztorys, o ile
występuje,
f) wartość kosztorysową robót,
g) datę opracowania kosztorysu;
2) ogólną charakterystykę obiektu lub robót, zawierającą krótki opis techniczny wraz z istotnymi parametrami,
które określają wielkość obiektu lub robót;
3) przedmiar robót;
4) kalkulację uproszczoną;
5) tabelę wartości elementów scalonych, sporządzoną w postaci sumarycznego zestawienia wartości robót
określonych przedmiarem robót, łącznie z narzutami kosztów pośrednich i zysku, odniesionych do elementu
obiektu lub zbiorczych rodzajów robót;
6) załączniki określające:
a) założenia wyjściowe do kosztorysowania,
b) kalkulacje szczegółowe cen jednostkowych, analizy indywidualne nakładów rzeczowych oraz analizy własne
cen czynników produkcji i wskaźników narzutów kosztów pośrednich i zysku
Załączniki do umów:
-
-
- Biznesplan (.docx, 32kB)
- Zestawienie rzeczowo-finansowe (.docx, 22 kB)
- Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych (.docx, 33 kB)
- Wykaz działek na których będzie realizowana operacja trwale związana z nieruchomością (.xls, 32 kB)
-
Protesty od oceny:
Zgodnie z art. 22 ust. ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności (Dz. U. z 2025 r. poz. 182. ) – Wnioskodawcy przysługuje prawo wniesienia protestu od:
1) negatywnego wyniku oceny spełnienia warunków udzielenia wsparcia na wdrażanie LSR albo 2) wyniku oceny spełnienia kryteriów wyboru operacji, na skutek której operacja nie została wybrana, albo 3) wyniku wyboru operacji, na skutek którego operacja nie mieści się w limicie środków przeznaczonych na udzielenie wsparcia na wdrażanie LSR w ramach danego naboru wniosków
o wsparcie, lub ustalenia przez LGD kwoty wsparcia na wdrażanie LSR niższej niż wnioskowana.
Zgodnie z obowiązującymi rozwiązaniami przyjętymi przez ARiMR, protesty od decyzji LGD powinny być składane i obsługiwane wyłącznie poza systemem teleinformatycznym ARiMR.
Protesty i inne środki odwoławcze mogą być składane przez wnioskodawców w formie papierowej – osobiście lub listownie na adres LGD. Właściwa ścieżka postępowania zapewni zgodność z przepisami i sprawną ich obsługę.
Standardy Ogólnopolskiej Sieci Zagród Edukacyjnych
https://dodr.pl/zagrody-edukacyjne
Aspekty bezpieczeństwa w Zagrodach edukacyjnych CDR-Brwinow-v10
System kategoryzacji Wiejskiej Bazy Noclegowej – przydatne załączniki:
broszura_wymagania_prawne_i_podatkowe
koncepcja wdrozenia systemu kategoryzacji 2025
wymagania prawne standardy turystyka wiejska
Załącznik nr 1 do regulaminu – wymagania kategoryzacyjne 2025
Wszystkie materiały dotyczące kategoryzacji Wiejskiej Bazy Noclegowej oraz inne przydatne informacje – są dostępne na stronie internetowej: https://pftw.pl/kategoryzacja/